+ Yorum Gönder
Duyurular ve TatLı SöZLük Forumunda Besin piramidi ile ilgili bilgi Konusunu Okuyorsunuz..
  1. HAYAT
    Devamlı Üye

    Besin piramidi ile ilgili bilgi








    Besin piramidi ne demekbesin-piramidi.jpg

    Beslenmenin sağlıklı ve düzenli olması gerektiğini üstüne basa basa dile getiren beslenme uzmanları, yaşam kalitemizin düşmesini engellemek için ihtiyacımız olan besinleri gruplarına ayırdılar ve adına da beslenme piramidi dediler

    Besin zinciri dizinindeki her fert kendisinden bir öncekini yer ve kendinden bir sonraki tarafından yenir.Besin zincirinin en alt basamakta yer alan; fotosentez yapan ototrof canlıların (kendi belek/bitkiler) birim alandaki toplam biyomass ağırlığı bir üst basamaktakilere göre (ot oburlara/ot yiyen/herbivor)daha fazladır. En üst basamakta yer alan (et oburlar/karnivorlar/piramidin tepesinde ) toplam biyomas oranı en az olanlardır.








  2. Ziyaretçi





    biri daha açıklayıcı bilgiler yazabilirmi lütfennn




  3. Harbi @ kız
    Bayan Üye
    Besin piramidi ile ilgili bilgi

    Beslenmenin sağlıklı ve düzenli olması gerektiğini üstüne basa basa dile getiren beslenme uzmanları, yaşam kalitemizin düşmesini engellemek için ihtiyacımız olan besinleri gruplarına ayırdılar ve adına da beslenme piramidi dediler. Beslenme piramidinde altı ana grup yiyecekler yer almakta ve bunların orantılı olarak tüketilmesi istenmektedir.


    Yaşam tarzınıza, yaşınıza ve ihtiyacınız olan kalori miktarına göre 6 ana grup besinlerden günlük ne kadar tüketilmesi gerektiği, beslenme piramidinde detaylı bir şekilde verilmiştir. Besin piramidi ile birlikte egzersizinde önemini vurgulamak için basamakları çıkan insan figürü kullanılmıştır.



    Besin piramidi ve beslenme





    Sebze Grubu


    A, B2 ve C vitaminleri, folik asit, demir, magnezyum ve potasyumdan zengin olan sebzeler tüketilmelidir. sebze grubu6 gram karbonhidrat 2 gram protein sağlamaktadır. Enerjisizi ise 28 kaloridir. Günlük 3-4 porsiyon brokoli ve ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzeler tüketilmelidir.


    Tahıl Grubu


    Tiamin, demir, niasin, çinko, folik asit gibi B grubu vitaminlerden ve magnezyum, posa yönünden zengin olan tahıl ürünleri tüketilmelidir. 1 porsiyonu ile 15 gram karbohhidrat ve 2 gram protein sağlamaktadır. Günlük enerjisi 68 kaloridir. Gün içerisinde tüketmiş olduğunuz besinlerin yarısı kepekli olmalıdır.


    Süt Grubu


    Protein, A, B6 B2 vitamini, potasyum ve çinko yönünden zengin olan ürünler tüketilmelidir. Süt grubu, 1 porsiyonu (240 ml) 9 gram karbonhidrat, 6 gram protein, 3 gram yağ içerir. Günlük enerjisi ise 87 kaloridir. Yağsız ya da yarım yağlı sütler tercih edilmelidir. Eğer süt içtikten sonra mide ağrısı meydana geliyorsa, laktozsuz süt tüketmelisiniz.


    Meyve Grubu


    A, C B2 Folik asit, demir magnezyum, potasyum yönünden zengin olan meyveler tüketilmelidir. Meyve grubu 12 gram karbonhidrat sağlar. Gnlük enerjisi ise 48 kaloridir. Gün içerisinde 4-5 porsiyon meyve tüketilmelidir. Meyveler çeşitli olmalı tek bir meyveye bağlı kalınmamalıdır. Meyve suyu tüketimi azaltılmalı ve taze meyveler tüketilmelidir. Kurutulmuş, dondurulmuş ve konserve edilmiş meyveler tüketilmemelidir.


    Yağ


    Beslenme piramidinde yağ tüketimine çok dikkat edilmesi sarı renk ile gösterilmektedir. Yağlarla ilgi yenilen özellik ise süt gibi besinlerden alınan yağların bu grupta değerlendirilmemesidir.


    Et-Bakliyat Grubu


    Protein, A, B6, ve B12 vitaminleri, niasin, demir çinko, tiamin yönünden zengin olan ürünler tüketilmelidir. Et-bakliyat grubu 1 porsiyonu 6 gram protein, 5 gram yağ içermektedir. Günlük enerjisi 69 kaloridir. Daha çok tavuk ve balık eti tüketilmeli, kırmızı etten uzak durulmalıdır. Ayrıca etler, fırın, ızgara ve haşlama olarak tüketilmelidir. Protein kaynağı olarak kuru baklagiller ile desteklenmelidir.




  4. Ziyaretçi
    çok güzel bence

+ Yorum Gönder


besin piramidi hakkında bilgi,  besin piramidi ile ilgili yazılar,  besin piramidi kısa bilgi,  besin piramidi hakkında kısa bilgi