+ Yorum Gönder
Duyurular ve TatLı SöZLük Forumunda Trafik canavarı Nedir Konusunu Okuyorsunuz..
  1. BiTaNeSi
    Devamlı Üye

    Trafik canavarı Nedir









    Trafik canavarı ne demek?

    Arkadaşlar lütfen bana trafik canavarları ile ilgili bilgiler verir misiniz?

    Ulaşım yollarının yayalar ve her türlü taşıt araçları tarafından kullanılması, seyrüsefer.
    2. Ulaşım yollarında bulunan taşıt ve yayaların tümü
    3. Önemli görevlerde bulunan kişilerin bir yere gidiş gelişi.


    enflasyon canavarının amcasının oğlu, ya da kızı








  2. Gizliyara
    FoRuMaciL Security





    Ülkemizde yıllardan beri kazaları önlemeye yönelik olarak yürütülen çalışmalarda bütün iyi niyete, yakınmalara ve bir şeyler yapma gayretine rağmen ne yazık ki trafikle ilgili bilimlerden yeterince yararlanılmadığı da açıkça ortadadır. Şöyle ki; trafik kazalarında 4 etken vardır.
    1.Sürücü (insan)
    2.Yol
    3.Araç
    4.Yaya (insan)


    Bu faktörler ülkemiz açısından ele alındığında sürücülerin kazalardaki payı %75- 85’ dir. Yani insan faktörü 1. sıradadır. Bu durum göstermektedir ki kazaları önlemeye yönelik çalışmalarda en fazla yararlanılması gereken bilimler “İnsan ve Davranış Bilimleri” dir; yani Psikoloji, Eğitim Bilimleri, Psikiyatri ve Sosyoloji Bu bilimlerden yeterince yararlanılmadan ortaya konan ( ya da konmaya çalışılan) çalışmalar yetersiz kalabilecektir. Çünkü sürücülerin, bu kadar uyarıya, mesaja, ve cezai yaptırımlara rağmen bu kadar yüksek oranda kaza yapmaları çalışma yapanları düşündürmelidir. Trafik kazalarının % 70’ inin gelişmekte olan ülkelerde, % 30’ unun da gelişmiş ülkelerde yaşanması nedensiz değildir. Örneğin taşıt sayısına göre trafik kazalarına baktığımızda ülkemizdeki kaza sayısı Almanya’ dan 4 kat, İngiltere’ den 8 kat ve Amerika Birleşik Devletleri’ nden 13 kat daha fazladır.

    Öyleyse ihmal edilen, hatalı uygulanan veya gözden kaçırılan bazı noktalar var demektir. Örneğin “Trafik canavarı” terimi ilk ortaya çıktığında “İçinizdeki Trafik Canavarını Durdurun” şeklinde idi. Bu cümlede önemli bir mantık hatası var idi. Şöyle ki; birey, kendisinin neden olduğu herhangi bir olumsuzluğun nedenini eğer mantık hatası nedeniyle kendisinin dışında bir faktöre bağlıyorsa (atfediyorsa) bireysel sorumluluğunu göremeyecek demektir. Bir suçlunun “Ben böyle biri değilim, şeytan dürttü”, veya “ beni tahrik etti” cümlesindeki mantık hatası ne ise trafik ile ilgili söylemde de aynı hata var idi. Ayrıca CANAVAR kelimesinin kullanılması da bir o kadar hatalı idi. Günümüzde bu slogan her ne kadar “Trafik Canavarı Olmayın” şekline dönüştürüldü ise de CANAVAR kelimesinin kullanılma hatası hala devam etmektedir. Çünkü;

    “Canavar” kelimesi kültürümüzde daha çok bir ödül, bir övgü, bir güç anlamı taşımaktadır. Örneğin daha çocukluktan itibaren çocuğun aktifliğini vurgulamak için “Canavar gibi maşallah” sözünü, arabamızı motor gücünü veya performansını vurgulamak için “canavar gibi” benzetmesini sık kullanırız, hatta bireyleri bir işe motive ederken “haydi canavar” söylemini de sık kullanırız ki bunun örneği askerlikte sıkça yaşanır. Hatta bazen kendimizi çok iyi hissettiğiz mesajı verirken bile “Canavar gibiyim” diyebilmekteyiz. Bunun örneklerini çoğaltabiliriz. Örneğin Fenerbahçe tarihinde gönüllerde taht kurmuş bir oyuncu performansı nedeniyle yıllar yılı Canavar .. diye anılmıştır.

    Dolayısıyla bizim kültürümüzde canavar kelimesi olumsuz bir anlam taşımaktan ziyada övgü, güç, performans, aktif, yaratıcı, hatta statü gibi OLUMLU özellikleri içeren bir anlamda kullanılmaktadır. Durum böyle olunca bireye, (bu kavraman önüne hangi kelimeyi getirerek kullanırsanız kullanın) CANAVAR demek onun kendisini kötü hissetmesine, utanmasına yol açmayacak tam aksine bu kavram yoluyla psişik düzeyde kendisine olumlu anlamda bir statü verildiğine bile inanabilecektir! Demek ki bu kavram amacına ulaşmak yerine farkına varmadan amacı baltalayan bir etkiye sahiptir.

    Bu nedenle bireylerin daha çocukluktan itibaren zihinlerinde olumlu özellikler ifade eden kavramları kullanmak yerine ( ki bu anlamları değiştirebilmek güç bir iştir), olumsuz anlamlar ifade eden kavramlar kullanmak (örneğin “trafik sapığı”, “trafik geri zekalısı”, “trafik magandası” gibi) daha mantıklı, daha akılcı ve kısa sürede daha olumlu sonuçlar alınabilecek daha kolay bir yaklaşımdır.

    Sonuç olarak özellikle trafik kazalarını önlemede yukarda sayılan bilimlere, bu bilimlerin verilerine daha da yakınlaşılması gereği açıktır. Bununla birlikte çocuklarımıza müfredat poğramları içerisinde ciddi anlamda “Trafik ve İnsan Davranışı” dersleri konmalı ve bu derslerde ağırlık; mantık hataları içeren düşünce ve tutumları değiştirmeye yönelik eğitimler olmalıdır. Örneğin “Allah korur”, “Olacağı varsa olur”, “ Kaderden kaçılmaz”, gibi bireylerin kendi davranışlarındaki fonksiyonu ve sorumluluğu sıfırlayan düşünceleri değiştirmeye yönelik eğitimler verilmelidir. Yine bununla bağlantılı olarak “Hızlı Şoför”, “ kısa sürede yol katetmeyle övünme (?)” tutumlarının ve bu söylemleri dile getiren sürücülere diğer bireylerin “ Helal olsun sana” gibi övgü tutumlarının da değişmesi gerekmektedir. Çocukların eğitimi boyutunda anne babalara ve eğitimcilere düşen önemli bir görev de şudur: Bilgisayarlarda veya atarilerde oynanan oto yarışlarında HIZ’ a dayalı ödüller sözkonusudur. Bu oyunları oynayan çocuklar veya gençler aslında birer potansiyel “Hızlı Sürücü” veya potansiyel trafik magandası adayı olabilmektedir.





+ Yorum Gönder