+ Yorum Gönder
Tuning ve Modifiye ve Trafik ve Çevre Forumunda Bilirkişi trafik kaza raporu Trafik Bilgisi Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Uğur Baki
    Devamlı Üye

    Bilirkişi trafik kaza raporu Trafik Bilgisi








    Bilirkişi trafik kaza raporu nasıl hazırlanır



    Kazanın Yeri : …. İlçesi A Beldesi Mehmet Akif Caddesi 100yıl İlköğretim okulu yanı
    Kazanın Nevi :Ölümlü Trafik Kazası
    Olayın Tarihi ve saati :12.04.2006,saat 09.30


    M C.savcısı K Ç bilirkişi olarak ataması üzerine 0lay yerinde yapılan inceleme, yolda ki mevcut izler ve İfadelere göre


    OLAY YERİNİN TETKİKİ


    Olay yeri As Beldesi Yeşil Pınar mahallesi 80 yıl İlköğretim okulu yanında geçmekte olan Mehmet Akif Caddesi üzerinde olduğu ve caddenin fazla işlek olmadığı, görülmüş ve olay yerinde yapılan tetkikinde havanı kapalı ancak görüşün açık olduğu, yolun parke kuru eğimli(%5)olduğu ,Kazaya karışan As belediyesine ait 35 .. 15 plakalı İveco Eurobus e.2005 model otobüsün yolun tam ortasında durmuş vaziyette olduğu otobüsün 7.60 metre önünde ve okul lojman giriş kapısına 3.20 cm uzaklıkta 5-6 yaşlarında bir kız çocuğu sağ yanağı yere yapışmış yatıyor vaziyette yatıyormuş pozisyonda ve kafasını üzerinden tekerlek geçmiş olduğu için otobüs istikametine doğru beyni tamamen parçalanmış ve beyin dokularını yaklaşık 3 metre çapında dağılmış olduğu,aracın sağ ön ve arka tekerlek üzerinde maktule ait beyin parçacıkların yapışık vaziyette olduğu, maktulle otobüs arasında beyin parçalarının izinden oluşmuş 6.90 lastik izi ve 70 cm fren izi maktulun ilersinde herhangi bir lastik izi görülmemiş, yolun genişliği 7.30 metre olduğu,bölünmemiş çift yönlü ve işlek olmayan bir yol olduğu herhangi bir tümsek,taş ve çukurun bulunmadığı, parke taşınla döşenmiş yol olduğu tespit edilmiş; çarpma noktası ve diğer ölçeklerde ek’teki krokide gösterildi.

    OLAYIN OLUŞ ŞEKLİ


    Olay günü sürücü F D sevk ve idaresindeki 35 .. 15 plakalı 2005 model ıveco marka As belediyesine ait belediye otobüsü ile Göçlük mahallesinden hareketle almış olduğu anaokulu öğrencisini Mehmet Akif caddesi takiple , 80 yıl ilköğretim okulu yanına geldiğinde, okul önünde aracını durdurmuş, yolcu olarak almış olduğu okul öğrencisini indirmiş, sonra aracını tekrar kalkış yaparak hareket ettiği, lakin bu esnada indirmiş olduğu yolcu çocuğa yüzünü çevirek bakarak yoluna devam ettiği anda olay mahallinde yaya maktule ana okul öğrencisi ine zengine karşıdan karşıya geçim yapmasını fark etmeyerek 1-2 metre giderek M ZENGİ çarpmış çarptıktan sonra önünde bir şey görmediği için 3-4 metre daha ileri gittikten sonra durmuş, aracı boşa almış ,aracın dikiz aynalarını kontrol etmiş ve şaşılmanın etkisi ile aracı geriye salmış geriye doğru giderken ; Yaya M ZENGİ aracının sag tarafında bulunan lastikleri üzerinden gecmesi neticesinde ölümlü trafik kazası meydana gelmiştir.


    BİLİRKİŞİ DÜŞÜNCESİ :


    Araç sürücüsü F .D olay sonrasında vermiş olduğu beyanda Otobüs içersinde bulunan öğrenciyi ön kapıda indirmiş,çocuğun arkasından baktığını ve daha sonra 1-2 metre aracınla ilerledikten sonra çarpma sesi duyduktan sonra 3-4 metre ileriye gitmiş durmuş aracı boşa almış, aracın dikiz aynalarına baktığını , şaşırmanın etkisi ile geri geldiğini ve kalkış yaparken ön tarafı gösteren aynaya bakmadığını beyan etmiştir.
    Olay yerinde yapmış olduğum incelemede ve bahse konu otobüs koltuğuna oturduğumda ön tarafı rahatlıkla göründüğü hatta önü gösteren küçük aynaya bakıldığında ön tampon kısmını net bir şekilde görülmekte olduğu tespit edilmiştir..Araç sürücüsü F. D Otobüsünle Kalkış yaparken seyir güzergahını kontrol ederek Kalkması gerekirken araç sürücüsü otobüs içersinde yolcu olarak bulunan çocuğun ön kapısında inen çocuğa bakmasından dolayı otobüsün önünden gecen yaya M. ZENGİ dikkatsizliği neticesinde görmemiş ve aracın ön tampon kısmını gösteren küçük aynaları kontrol etmeden ve seyir güzergahını kontrol etmeden kalkış yapmıştır. Maktule yaya M. ZENGİ ise de Duran Otobüsün hareket etmeyeceğini düşünmüş ve araç sürücüsü kendine yol verdiğini zannetmiştir. Araç sürücüsün ilk çarpma sesi duyduğunda hemen aracı durdurmalı araçtan inip etrafı kontrol etmeliydi. Şayet araç sürücüsü okul önünde aracını hareket ettirmeden önce aracın önündeki küçük aynalara bakarak ve diğer aynalara bakarak hareket ederek ve korna çalınarak hareket etmeliydi. Bahse konu yerin okul olduğu ve okul kapısını giriş yeri araç sürücüsü tarafından bilinmektedir.( burada herhangi bir çocuğun yola çıkabileceği düşünmeli,.çarpma noktası okul giriş kapısına paralel bir noktada olduğu için araç sürücüsü burada okula ait öğrencilerin karşıdan karşıya geçiş yapacağına düşünerek bir okul geçitti olarak düşünmeli) Bahse konu olay mahallinin okul önü olması dolayı sürücülerin bu mahalde çok dikkati bulunması lazım iken hatta karşıdan karşıya gece bilecek öğrencilere ilk geçiş hakkını tanıması lazım iken riayet etmediği kendisinin vermiş olduğu savunma beyanında söylediği gibi paniklemesinde dolayı aracını geriye salmış tekrar yaya çarpmış ,yayanın ölümüne sebebiyet vermiştir.

    NETİCE VE KANAAT

    1- 35 .. 15 plaka sayılı sayılı As Belediye otobüs sürücüsü F. D. 2918 sayılı karayolları trafik kanun 84 maddesinde i fıkrasında belirtilen asli kusurlardan manevraları düzenleyen genel şartlara uymama ”kurallığını işlediğinden ve aracını seyir güzergahını gözetlemeden dikkatsiz davrandığından BİRİNCİ DERECEDE KUSURLU OLDUĞU

    2- Olayın oluş şekli dikkate alarak ve tanığın; Maktule M ZENGİ annesinin hasta olduğunu beyan etmesi, ve Maktule M ZENGİN yaşı küçük olmasını dikkate alarak kendisine kabahat ve kusurun mümkün olmadığını kanaatine varılmıştır`;
    İş bu u Bilirkişi trafik kazası raporu tarafımca tanzim edilerek imza altına alınmıştır.17.04.2006







  2. Uğur Baki
    Devamlı Üye





    Bilirkişi trafik kaza raporu

    Kazanın Yeri : İlçesi Eski İtfaye Kavşağı(Hürriyet Caddesi İle Hükümet Caddesi Kavşağı
    Kazanın Nevi :Yaramalı Maddi Trafik Kazası
    Olayın Tarihi ve saati :21.12.2013,saat 21.40
    Dosya Nosu : Asliye Ceza Mahkemesi 2013/116 sayılı dosya


    Asliye Ceza Mahkemesi’nin 2005/116 E sayılı dosya üzerinde görüş ve kanaat bildirmek üzere tarafıma tevdi edilen dosya tetkik edildi. Dosya içerine göre

    DAVA DOSYASINI İRDELENMESİ VE KAZANIN OLUŞ ŞEKLİ


    Olay yerinin E 87 Devlet Karayolu olduğu meskun mahal, havanın yağmurlu, gece, bölünmüş yol, zeminin asfalt, dört yönlü kavşak olduğu, yolun genişliği 7 metre, çarpma noktasının bölünmüş yolun İzmir istikametine doğru sol şeritte kavşakta olduğu dosyadan anlaşılmıştır..
    Olay günü sürücülüğünü Önder Güngör’ün 45 PA 999 plakalı Pamukkale firmasına ait otobüs ile Hürriyet Caddesi üzerinde bulunan Pamukkale yazıhanesinden yolcuları aldıktan sonra İzmir istikametine doğru hareket ettikten sonra eski itfaiye kavşağında Bergama istikametine doğru dönüş yaptığı sırada Bergama Devlet Hastanesinden İzmir Tepecik Hastanesine zehirlemeden dolayı hasta götüren, sürücülüğünü Ergün OVACIK’ın yaptığı 35 VKL 75 plaka sayılı ambulansın ön kısmı ile 45 PA 999 plakalı yolcu otobüsünün sol arka köşe kısmına çarpması neticesi yaralamalı maddi hasarlı trafik kazası meydana gelmiştir.

    SONUÇ VE NETİCE:


    1- Geçiş üstünlüğüne sahip olan araçların 150 metre ilerde görülebileceği dönerli veya yanıp sönen lambaların ve 150 metre ilerde siren sesinin duyurulabileceğini göz önüne aldığımızda araç sürücüleri geçiş önceliğine sahip araçların kolayca ilerlemelerini sağlamak için taşıt yolu üzerinde yer açmak , gerekiyorsa durmak ve araçın tamamen geçilmesine kadar beklemeye mecburlardır. Fakat 45 PA 999 plaka sayılı otobüs sürücüsü bu ambulansın fark ettiği halde beklememiş , eski itfaiye kavşağında bulunan Geri dönülmez levhasını dikkate almayarak, Dönüş yaptığı esnada arkasında gelen Ambulansı emniyetle duramayacak bir şekilde yaklaşmış olduğu halde ,ambulansın geçmesini beklememiştir. Arac sürücüsü Önder GÜNGÖR 2918 Sayılı Trafik Kanunun 84. Maddesinde belirtilen asli kusurlardan “ Doğrultu Değiştirme Manevraları Yanlış Yapmak” kurallığını işlediği, ve aynın kanun 47-1-c “Trafik işaret Levhasını uymamak” kurallığını ve “ geçiş önceliğine sahip aracın gecişini beklemeden dönüşe geçtiğinden” ; TAMAMEN VE KABAHATLİ OLDUĞU

    2- 35 VKL 75 plaka sayılı ambulans sürücüsü Ergün OVACIK ise araçta bulunan siren ve tepe lambası vasıtasıyla 45 PA 999 plaka sayılı Otobüs sürücüsü Önder GÜNGÖR


    tarafından kendisini fark ettiğini ve kendisini geçene kadar bekleyeceğini veya taşıt yolu üzerinde kendisine yol vereceğini düşüncesiyle geçiş yapmıştır. Geçiş üstünlüğüne sahip aracların Karayolları Trafik Kanun ve Yöneltmeliklerinde kısıtlamalara bağlı değildir bu yüzden ambulans sürücüsü Kavşaklara yaklaşırken aracını hızını azaltmak mecburiyetinde değildir.35 VKL 75 plaka sayılı ambulans sürücüsü Ergun OVACIK’IN kazanın oluşumunda herhangi bir KUSURUN BULUNMADIĞI ;
    Görüş ve kanaatine varılmıştır.


    Bilgilerinize arz ederim.01.05.2013




+ Yorum Gönder


trafik kazası bilirkişi raporu örnekleri,  trafik bilirkişi raporu örneği,  trafik kazası bilirkişi raporu örneği,  trafik kazası bilirkişi raporu,  örnek trafik kazası bilirkişi raporları,  trafik bilirkişi rapor örneği