+ Yorum Gönder
Türk Dili ve Kullanımı ve Türkçe Dersi Forumunda Türkçe Öğretiminde Aktif Öğrenme Uygulamaları Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Suskun Karizma
    Devamlı Üye

    Türkçe Öğretiminde Aktif Öğrenme Uygulamaları








    Türkçe Öğretiminde Aktif Öğrenme Uygulamaları

    Bu çalışmada, öğrencilerin dinleme becerileri aktif öğrenme teknikleriyle hazırlanmış ders içeriğiyle geliştirilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın istatistikî verileri, aktif öğrenme teknikleriyle yapılan dinleme eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarını artırdığını ortaya koymaktadır. Aktif öğrenme teknikleriyle yapılan dinleme eğitimi uygulamaları, öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumları üzerinde olumlu etkiler meydana getirmektedir. Aktif öğrenme teknikleriyle yapılan grup etkinlikleri sınıf içi etkileşimi pekiştirmektedir. Aktif öğrenme uygulamalarında çeşitli materyallerin kullanılması, anlamayı ve kavramayı kolaylaştırmaktadır. Öte yandan bu uygulamalara oyun ve eğlence havasının hâkim olması öğrencilerin öğrenmeye olan ilgilerini artırmaktadır. Dinleme etkinlikleri tekdüze ve sıkıcı olmaktan uzaklaşmaktadır. Bu çalışmada örneklem olarak ilköğretim altıncı sınıf öğrencileri seçilmesine karşın 2005 Türkçe Öğretim Programı'nda 6,7 ve 8. sınıfların amaç ve kazanımlarının aynı olduğu göz önünde bulundurulursa, önerilen aktif öğrenme uygulamaları bütün sınıflar düzeyinde uygulanabilir. Kitabın Türkçe öğretmenleri ve fakültelerin Türkçe öğretmenliği bölümü öğrencileri için faydalı olacağını düşünmekteyiz.








  2. IŞILAY
    Devamlı Üye





    Türkçe Öğretiminde Aktif Öğrenme Uygulamaları

    İçinde bulunduğumuz çağın hızlı gelişim ve değişimine ayak uydurabilecek nitelikli insan gücü yetiştirmek zorunlu hale gelmiştir. İyi bir eğitimin nitelikli öğretmenlerle sağlanacağı yadsınamaz bir gerçektir.

    Eğitim, insanın kalıtsal güçlerinin geliştirilip istenen özelliklerle yoğunlaşmış bir kişiliğe kavuşması için kullanılacak en önemli bir araçtır. İnsanlara bilgi ve beceri kazandırmanın ötesinde eğitim; toplumun yaşamasını ve kalkınmasını devam ettirebilecek ölçüde ve nitelikte değer üretmek, mevcut değerlerin dağılmasını önlemek, yeni ve eski değerleri bağdaştırmak sorumluluğu taşır; bu değerler, öğrencilerin davranışlarını ve dilek düzeylerini yine eğitim yolu ile etkilerler

    Öğretmenler, bilgi taşıyıcı ve aktarıcı değil, bilgi kaynaklarına giden yolları gösterici, kolaylaştırıcı birer eğitim lideri olmalıdır

    Öğrencilere sorulan bir çok soruların %90 nı cevabı ezberlenen bilgilerdir. Öğrenciler yeterince düşünme davranışları gelişmediği için öğrenciler ezbere yöneltilmiştir. Anlatılan konu ne kadar ilgi çekici olursa olsun, öğrenciler ne kadar dikkatli dinlerlerse dinlesinler ve öğretmen bilgiyi ne kadar sıralı ve yavaş anlatırsa anlatsın Dinleyerek öğrenme sınırlı kalmaktadır.





+ Yorum Gönder