+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Vucut Sağlığı Forumunda Spor egzersizleri listesi Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Harbi @ kız
    Bayan Üye

    Spor egzersizleri listesi








    Spor egzersizleri hakkında bilgi?
    Arkadaşlar hemen bana spor egzersizleri hakkında bilgi verir misiniz?

    Koşu: Koşmak ve yürümek yapabileceğiniz en pratik egzersizlerdendir. Koşu deyince aklınıza son sürat koşmak gelmesin. Fazla kalorilerden kurtulmak ve yağ yakmak için günde en az 3 gün düzenli olarak koşun. Koşu temponuzu sürekli olarak değiştirmeye çalışın. Unutmayın, konu zayıflamak olunca terlemek ve yorulmak iyiye işarettir.

    Hızlı Yürüme: Koşmak için henüz erken diyorsanız egzersiz yapmaya hızlı tempoda yürüyüşlerle başlayabilirsiniz. Haftada 3-4 gün en az 45 dakika hızlı tempoda yürüyün.

    Merdiven Tırmanma: Tırmanma egzersizleri kalp atım ritminizi kısa sürede yükselttikleri için en iyi kardiyo egzersizlerinden sayılırlar. Düzenli merdiven tırmanma egzersizleri ile bol miktarda vücut yapı yakıp damar tıkanıklığını önleyebilirsiniz.

    Spor egzersiz.jpg

    Tepe Tırmanışı: Gözünüze kestirdiğiniz bir tepeye yürüyerek veya koşarak çıkabilirsiniz. Merdiven tırmanmakla aynı prensibe dayanan bu egzersiz de bol miktarda kalori yakmanıza yarayacaktır.

    Spor Aletleri: Koşu bandı, eliptik bisiklet veya kürek aleti gibi bir spor aletine çıkıp 10 dakika boyunca en iyi performansınızı sergileyin. Kendinizi zorlayın ve normal temponuzun üstünde egzersiz yapın.

    Diğer bir seçenek de yoğun bir antrenman için farklı hareketleri birleştirmektir. Aşağıda vereceğimiz hareketler kalp ritminizi hızlandırarak iyi bir kardiyo egzersizi yapmanızı sağlarlar. Müziği açın ve bu hareketleri dilediğiniz gibi karıştırarak yapın.

    - Bol bol zıplayın.

    - Olduğun yerde dizleri yukarı çekerek koşma.

    - Lunge hareketini tekrarlayın. Sağ bacak öne, sol bacak arkaya doğru açıkken zıplayıp inerken bacaklarınızı ters yöne açın. Dizlerinizi kırmayı unutmayın.

    - Kayak zıplaması hareketini tekrarlayın. Ayaklarınızı birleştirip sağa sola zıplayın. Zıplarken ayaklarınızı ayırmayın ve dizlerinizi kırın.

    - İp atlayın.

    - Dans edin. Hızlı tempoda dans etmek iyi bir kardiyovasküler egzersizdir.








  2. Kesume
    Devamlı Üye





    Spor egzersizlerinden en pratiği koşmadır, koşmak için henüz erken diyorsanız en iyi spor hızlı yürümedir. Daha sonra tepe tırmanışları merdiven tırmanışları yapabilirsiniz.




+ Yorum Gönder