+ Yorum Gönder
Yemek Tarifleri ve Yemek ve Mutfak Tavsiyeleri Forumunda tereyağında bulunan vitaminler - tereyağının kullanımı - tereyağının faydaları Konusunu Okuyorsunuz..
  1. HARBİKIZ
    Moderator

    tereyağında bulunan vitaminler - tereyağının kullanımı - tereyağının faydaları








    tereyağında bulunan vitaminler - tereyağının kullanımı - tereyağının faydaları

    Tereyağı, tadının güzelliği ve besin değerinin yüksekliği nedeniyle en çok yeğlenen hayvansal yağdır.
    Yasal olarak tereyağı yüzde 18′den fazla su içermemelidir ya da yağ miktan yüzde 82′inin altına düşmemelidir. Ortalama olarak 100 gramında 760 kcal (kilokalori) vardır. Taze çiğ tereyağı oldukça iyi sindirilebilir. A vitamini ve göreli olarak D vitaminince zengindir. Büyük oranda doymuş yağ asiti ve bol miktarda kolesterol içerir; bu nedenle de kandaki kolesterol düzeyi yüksek olan ya da yükselme eğilimi olanların uzun süreli ve bol miktarda kullanması önerilmez.

    SÜT

    Yeni doğan bebeğin yaşamının ilk dönemlerinde yalnızca sütle beslenmesi, bu maddenin vücudun bütün gereksinimlerini karşılayabilecek nitelikte olduğunu göstermektedir. 100 mi inek sütünün içerdiği yağ oranı yaklaşık yüzde 3,5′tir. Bu miktar ineğin cinsine göre değişebilir. Sütteki yağlar daha fazla trigliserit içerir.
    Pastörize süt çoğu zaman içilmeden önce kaynatılır; oysa kaynatılan süt bütün C vitamini ve enzimlerini yitirir, kazeinin yapısı bozunur ve sütteki kalsiyum tuzlan çökerek vücut tarafından kullanılamaz hale gelir.
    Yağlı maddelerle ilgili en sık yapılan yanlışlar
    • Çoğu kişi tereyağının zor sindirildiğini düşünür, bu nedenle bu maddeyi günlük besinlerinden tümüyle çıkararak yerine margarin ya da başka yağlan kullanır. Oysa, taze te-reyağı pişmiş ya da kaynatılmamışsa kolayca sindirilebilir.
    • Reklamların bazılarında inandırılmak istenen “hafif1 sıvı yağ ya da “hafif’ katı yağ diye bir şey yoktur. Bütün yağların 1 gramında 9 kcal vardır; bu yüzden ancak su içeriği fazla olan yağların daha az kalori verdiği söylenebilir.
    • Bütün yağların besin değeri aynı değildir. Hidrojenlenmemiş bitkisel yağlar (sıvı yağlar), bitkisel ya da hayvansal yağlara oranla çok miktarda temel yağ asiti içerir ve bu yüzden besin değerleri daha fazladır.
    • Yağın sıcak, çiğ ya da kızartma olarak kullanılması aynı etkiyi göstermez; her yağ en iyi biçimde kullanılmalıdır. Çok miktarda çok çift bağlı doymamış yağ asiti içeren yağlar çiğ kullanılmalıdır; öte yandan doymuş yağ asitlerince zengin olanlar (çiğ olarak kullanılması gereken tereyağı dışında) sıcağa iyi dayanır. Doymuş ve doymamış yağ asitlerini dengeli olarak içeren yağlar (zeytinyağı, yerfıstığı yağı, bazı margarinler) hem çiğ, hem de sıcak olarak kullanılabilir.







  2. Ziyaretçi





    süper site




+ Yorum Gönder


tereyağında hangi vitaminler vardır,  tereyağında hangi vitaminler var,  tereyağındaki vitaminler,  tereyağında bulunan vitaminler,  tereyağındaki vitaminler nelerdir,  tereyağda hangi vitamin var